Dierenartsen A.C. Stolp, S.R. Jansen & M. van Zuijlen-Jansen

Vaccinaties op maat

Voorkomen is beter dan genezen! Vaccinaties (of inentingen) zijn bedoeld om besmettelijke ziekten te voorkomen (of om ziekteverschijnselen milder te maken). Vakkundig vaccineren is meer dan een prik geven. Onze dierenartsen doen bij de vaccinatie een uitgebreide gezondheidscheck van uw dier van neus tot staart. Ook nemen wij dan graag de optimale bestrijding van parasieten (vlooien, wormen en teken) met u door.

Vaccineren is bij ons maatwerk. Wij hebben aandacht voor al uw vragen over vaccinaties. Wij vaccineren niet meer en niet minder dan uw huisdier werkelijk nodig heeft om optimaal beschermd te blijven tegen zeer ernstige ziektes. Onderstaand worden vaccinaties weergegeven voor de hond, de kat en het konijn.

DE HOND:

Hondenziekte, Parvo, ziekte van Weil, Hepatitis, Bordetella (Kennelhoest), Para influenza, Rabiës (Hondsdolheid). Deze laatste vaccinatie is verplicht als uw huisdier meegaat (op vakantie) naar het buitenland. Let op dat de Rabiësvaccinatie minimaal één maand voor vertrek naar het buitenland gegeven moet zijn en dat u dit via het dierenpaspoort moet kunnen bewijzen!

vaccinaties op maat dierenkliniek de polder

DE KAT:

Kattenziekte, Niesziekte, Chlamydia, Bordetella. Veel mensen denken dat katten die altijd binnen blijven niet gevaccineerd hoeven te worden. Dit is een misverstand! Ook via u als eigenaar of via iemand die op bezoek komt, kan indirect een virus op de kat overgebracht worden. Als een niet-gevaccineerde binnenkat op deze manier toch besmet raakt, dan ontwikkelt het ziektebeeld zich veel heftiger dan bij katten die wel regelmatig buiten komen. Binnenkatten hebben vaak een prinsheerlijk leventje maar zij ontwikkelen nu eenmaal minder weerstand tegen ziektes van buitenaf.

vaccinaties en onderzoek dierenkliniek de polder

HET KONIJN:

Myxomatose, RHD 1, RHD 2. Myxomatose wordt overgebracht door bloedzuigende insecten en RHD 1 en 2 via besmette ontlasting. Helaas zijn deze virusziektes alle drie dodelijk. Zij komen zowel bij wilde als bij tamme konijnen voor. Gelukkig kunt u met een tijdige en regelmatige vaccinatie de ziekte bij uw konijn voorkomen.

vaccinaties konijnen myxomatose dierenkliniek de polder
Placeholder Picture